וינה 1898. אנשים בחליפות מחויטות, נשים בשמלות מכובדות מסתובבות כשהן

כ"ז אדר א' התשע"ו

נושאים באתר

וינה 1898. אנשים בחליפות מחויטות, נשים בשמלות מכובדות מסתובבות כשהן נותנות יד לילד מנומס במכנסי שלושת רבעי.

מהאופק מתגבר רעש, צרחות בעתה. משהו מתקרב. המצלמה עושה זוּם אִין על אמא מחזיקה תינוק ומתבוננת באימה בצל ענק שמוטל עליה.

והנה הוא נכנס אל הפריים: תת מודע מפלצתי, מחושיו מתנופפים לכל עבר. הוא מתפרע לאורך רחוב קארל לוגר: מפשיט וינאיים מכובדים ומציג אותם ערומים. גורם לגבירות מנומסות לנבל את הפה כאחרון המלחים. אב ובנו מתחילים לריב ולהתווכח, טונים גבוהים שהופכים למכת סכין.

ופתאום [תופים בקצב מהיר, טוּבָּה מריעה] מופיע בטיסה דוקטור בחליפה, כובע וסיגר. "אני הוא זיגו-פרויד" הוא מכריז. "באתי להציל אתכם מאימתו של התת-מודע!".
הקהל הוינאי מניף כובעים וצועק הידד כשפרויד טס היישר אל התת מודע המפלצתי ומבריח אותו,

אבל פתאום, קאט. אל הקהל פורץ קארל גונטר, עיתונאי ב'דר שפיגל'. [ קצב מהיר, חצוצרות ] "פרויד אשם בכל!" הוא צועק. "הוא זה שטיפח את התת מודע! הוא שחרר אותו להשתולל כדי לשעבד את כולנו! הנה, יש לי תמונות מהמעבדה התת-קרקעית שלו!"

שקט משתרר ברחוב. העיניים כולן מופנות לזיגו-פרויד. הוא שותק רגע ומשקפיו מנצנצות באיום. אחר כך משליך ראשו אחורה בצחוק מרושע.
"מוהאהאהא!" מהדהד קולו [המצלמה מרחפת ומראה פנים מבועתות בקהל] "אני, פרויד, יוצר התת מודע. אני אשלוט בכם לעד! תוכלו למרוד בי, תוכלו ללכת איתי, אבל תמיד אהיה האב הקדמון שירדוף אתכם כצל!"

[כאן היה אמור להיכנס לסצנה גיבור-על שיביס את פרויד. אבל הוא לא יגיע: הוא שוכב על ספה ומקבל הסבר שכל כוחותיו הם רק השלכה של דמות האב האבודה מקריפטון]

~~~~
(בעקבות הדיון בפוסט של שלמה)
Loading