האם להאשים את סמוטריץ׳ שהוא מייחל בסתר ליבו לג׳נוסייד היא טענה שנובעת

כ"ט תשרי התשע"ח

נושאים באתר

האם להאשים את סמוטריץ׳ שהוא מייחל בסתר ליבו לג׳נוסייד היא טענה שנובעת מקסנופוביה (פחד מזרים)?
ובכן, אולי לא.

יש אנשים שבטוחים שסמוטריץ׳ רוצה ליטרלי לרצוח את כל ערביי יו"ש. פעם חשבתי עליהם שהם נגועים בשנאת הזר. כיון שסמוטריץ׳ הוא דתי מאד, ימני מאד, ולהם אין חברים כאלו - הם בטוחים שאנשים כמוהו רוצים לאכול את כל הערבים לארוחת ערב.

בעקבות וויכוח שהיה לאחרונה, התחלתי להרהר על עניין הגבולות.

רובנו מדי פעם משקרים, מלכלכים על מישהו אחר, שוכחים להתפלל מנחה. זה לא צעד חוצה גדר. לעומת זאת, מי שמחלל שבת חוצה את הגדר. וברגע שחצית את הגדר - התחושה איננה רק שאתה מסוגל לעבור על עבירות שקולות לחילול שבת - אלא שאתה מסוגל להכל. כי, ובכן, אתה מעבר לגדר.

(טוב. לא ל*הכל*. אתה לא תרצח. יצאת מהגדר הדתית אבל לא מהגדר האנושית. אצלנו אלו שתי גדרות שונות. אולי פעם זה היה אחרת, ואולי כך אפשר להסביר את "מעלים ואין מורידים" ואכמ"ל)

ניתן דוגמה אחרת: האם מי שלוקח סמים עלול גם לגנוב? עבור רובנו גניבה היא מעבר לגדר. אבל אם גדלת בסביבה בורגנית מספיק (לא יודע אם עדיין קייימות הרבה כאלו), גם ללכת למסיבת טבע זה משהו שמחוץ לגדר. אם עשית את זה - אתה בטח מסוגל גם לגנוב, לא?

על פי אותו עקרון: עבור אנשי שמאל רבים הדעות של סמוטריץ׳ ממש מעבר לגדר. שום אדם נורמלי לא מסוגל להציע חוסר שיוויון-זכויות בוטה כזה. אי אפשר לדמיין שלאדם עם דעות כאלו יש עדיין צלם אנוש, מעצורים בפני מעשי זוועה. מי שמסוגל לזה - מסוגל לכל דבר, לא?
Loading