(ללא כותרת)

ז' שבט התש"פ

נושאים באתר

א. מידתו של אברהם היא חסד, ודווקא הניסיון העשירי והחותם שלו היה ניסיון העקידה - נגד מידת החסד.

פעם קראתי הסבר שדווקא לכן: הניסיון העשירי והאחרון לא נועד לבחון אותך על המידה שלך, זו שהיא לב האישיות שלך - אלא בא לבחון אותך אם גם מזה אתה יכול להתעלות. אם כשצריך, אתה מסוגל גם ללכת נגד עצמך או שהשתעבדת לעצמך.

והיה אם עמדת במבחן, אתה באמת שלם, מצליח לכלול את כל צדדי המציאות וההתנהגות. אם לא - אתה עדיין נהדר אבל אתה בחינת מה, צד אחד שיכולתו תמיד תשאר מוגבלת.

ב. נתניהו הוא רב אומן של לתפעל ולהפיק את המיטב מהמצב הקיים. האסטרטגיה הזו קידמה את ישראל והוכיחה את עצמה בתחומים ידועים. במצב כזה הסכנה היא שתתאהב בגישה המצליחה, שתתחיל לחשוב שהיא ואין בלתה.

אבל לפעמים צריך לדעת גם לחטוף את ההזדמנות. לא להתחשב במציאות אלא ליזום, להכתיב כללים חדשים. לא להיות מאופק והדרגתי אלא לדעת לקפוץ קדימה.

ג. האם נתניהו יעמוד בניסיון העשירי שלו? האם ידע לנצל הזדמנות חד פעמית גם אם היא עומדת נגד השמרנות המפורסמת שלו?
כבר עכשיו רוב הסימנים רומזים שלא, אבל השבועות הקרובים יגידו.
Loading