(ללא כותרת)

ג' שבט התש"פ

נושאים באתר

אין לי מושג מה יהיה על תוכנית המאה אז בוא נדבר על בל"ד.

א. כשהמערכת המשפטית מסובבת אגודלים בקדחתנות כדי להסביר למה צריך בכל זאת להכניס את בל"ד לכנסת, היא מפגינה גזענות, אבל לא בהכרח גזענות של ציפיות נמוכות.

ב. המשותפת היא ייצוג אותנטי של ערביי ישראל. כן, הם מינימום סבבה עם פגיעה בחיילי צה"ל, עם רצח מתישבים ובמקרים רבים גם בעד רצח אזרחים ישראליים בתוך קו הירוק. נורא ואיום, אבל עדיין ייצוג אותנטי של עשרים אחוז מאזרחי ישראל.
עכשיו מה אתם עושים.

הגזענות שבג"ץ מפגין היא לא גזענות מהסוג הישן והטוב אלא תפיסה פרגמטית שהיא בעצם לא גזענות בכלל רק שהיום באופנה לקרוא לה ככה: ההבנה שהשתייכות לעם היא גורם חזק ש"בולע" הרבה הבדלים אחרים.

כשפוסלים את גופשטיין, זה לא ייצור קרע. בוחריו ירגישו שהם לא מיוצגים, נכון. אבל זה ברמה אחת. ברמה גבוהה יותר הם עדיין ירגישו שזו המדינה שלהם.

הערבים, כמיעוט אתני, יחושו אחרת אם יפסלו את הנציגים שלהם. זה ייצור קרע חריף יותר, בואכה מלחמת אזרחים. לומר "נפסול אותם על מנת שייבחרו נציגים פרו ישראליים יותר" הוא לחשוב שאפשר לחנך דרך חוקים. זה לא עובד.

ג. לכן מה שנשאר הוא לא "פתרון" המצב אלא ניהולו. לעמעם את המתח הבין אתני. אז ממציאים דחוקים כדי לתרץ למה לא לפסול, אע"פ שלשון החוק פוסלת, כי אי אפשר להחיל את החוק כפי שהוא בלי לפתוח תהליך שסופו אולי אפילו מלמחת אזרחים.

עד כאן דבר הסנגוריה.

ד אלא שדווקא לכן, מה שהיה מצופה ממערכת המשפט לעשות הוא לפסול את בל"ד או חלקים נבחרים ממנה. נכון, גם עודה סבבה עם פגיעה בחיילי צה"ל. גם עודה בעד הצד השני, אבל בזה אי אפשר לטפל. בוא נטפל בדעה פחות קונצנסוזיאלית. לא נחתוך את החוטים לגמרי, אבל כן נציע מקלות וגזרים לכיוון נכון. טרור נתפס יותר חמור מסתם התנגדות אלימה למדינת ישראל כי סיבות (שאני לא מסכים איתן אבל זה קיים). לפחות תפסלו תומכי טרור.

Loading