ב. האם 'לעבור את הקיר' עומד במבחן בכדל?
רוב הדיאלוגים בסרט הם בין נשים, אבל על פניו לא עומדים בקריטריון השני: הם עוסקים בגברים. או באיך להתחתן. אפילו שיחה על נחשים ועכברים היא בסוף על חתונה. וחתונה זה לעסוק בגבר, לא כן?
אלא שכאן עולה נקודה נוספת: האם עניין החתונה אצל הגיבורה הוא החתן? כשהיא אומרת שיש לה כבר אולם ושמלה עכשיו צריך רק חתן, האם אין בזה משום, ובכן, החפצה? האם החתן כאן איננו רק פונקציה?
אז הסרט עובר את מבחן בכדל, ועל הדרך מחפיץ גברים. זה עונה גם על השאלה האם הסרט פמיניסטי או שובינסטי.
(וברור שהכל בנושא הזה הוא באירוניה)
רוב הדיאלוגים בסרט הם בין נשים, אבל על פניו לא עומדים בקריטריון השני: הם עוסקים בגברים. או באיך להתחתן. אפילו שיחה על נחשים ועכברים היא בסוף על חתונה. וחתונה זה לעסוק בגבר, לא כן?
אלא שכאן עולה נקודה נוספת: האם עניין החתונה אצל הגיבורה הוא החתן? כשהיא אומרת שיש לה כבר אולם ושמלה עכשיו צריך רק חתן, האם אין בזה משום, ובכן, החפצה? האם החתן כאן איננו רק פונקציה?
אז הסרט עובר את מבחן בכדל, ועל הדרך מחפיץ גברים. זה עונה גם על השאלה האם הסרט פמיניסטי או שובינסטי.
(וברור שהכל בנושא הזה הוא באירוניה)