יש קטע מוזר של קפיטליסטים מסויימים: הם טוענים שלפרסום אין השפעה.
זו טענה מוזרה עבור אנשים שטוענים בדרך כלל שהשוק מתמחר מוצר לפי שוויו. ושזה ברור והגיוני ומי שחושב אחרת אידיוט.
ובכן, למה בעצם? אני לא יודע, אבל יש לי ניחוש: אם נודה שפרסום משפיע, נאמר בעצם שאנשים, אללי, מושפעים ממניפולציות רגשיות. שאנשים עם כסף יכולים להשפיע על ציבורים לעשות משהו שהם לא רצו לעשות קודם, לא בזה שהם מעניקים להם תמורה, אלא בזה שהם משפיעים על דעתם. ממילא השוק החופשי לא ממש חופשי, ואנשים לא תמיד בוחרים מה שנכון עבורם. כל אלו טענות אנטי קפטליסטיות.
אז מה עושים כדי להתמודד איתן? נכון, אומרים שאת המוצר שנקרא פרסומת השוק לא מתמחר לפי שוויו. הרשו לי, בתור קפיטליסט, לא להשתכנע.
Loading