רבנים ליברלים בפיד שלי הקפידו ללמוד מ"מטות" שהתורה מתייחסת למלחמה באופן מורכב. עם ישראל נלחם במדין, אבל הלוחמים מוסגרים מחוץ למחנה שבעת ימים כי הם נטמאו. לפעמים חייבים להרוג, אבל ההורג נטמא.
ואני תמה: רבותינו, כלום נשמטה מכם הלכה מפורשת שטומאת מת היא רק במגע, ולא במי שהרג על ידי חץ וקשת?
בזמננו העולם התקדם ובדרך כלל הורגים בלי מגע ישיר. אין טומאת מת במלחמה. ממילא היחס התורני אליה צריך להפסיק להיות מסוייג.
~~
מיותר לציין, אבל עקב חוק פו:
ברור שאני מסכים שגם היום היחס של התורה להרג הוא מורכב. העובדה ההלכתית שטומאת מת פחות רלוונטית במלחמה כיום - עקב חידושים טכנולוגיים וקדמה אנושית - לא הופכת את המוסר התורני ללא רלוונטי.
אלא שהעקרון הזה, שמוסר תורני לא פג עם השנים, נכון בעוד סוגיות, לא רק באלו שמיישרות קו עם האדם המערבי.
ואני תמה: רבותינו, כלום נשמטה מכם הלכה מפורשת שטומאת מת היא רק במגע, ולא במי שהרג על ידי חץ וקשת?
בזמננו העולם התקדם ובדרך כלל הורגים בלי מגע ישיר. אין טומאת מת במלחמה. ממילא היחס התורני אליה צריך להפסיק להיות מסוייג.
~~
מיותר לציין, אבל עקב חוק פו:
ברור שאני מסכים שגם היום היחס של התורה להרג הוא מורכב. העובדה ההלכתית שטומאת מת פחות רלוונטית במלחמה כיום - עקב חידושים טכנולוגיים וקדמה אנושית - לא הופכת את המוסר התורני ללא רלוונטי.
אלא שהעקרון הזה, שמוסר תורני לא פג עם השנים, נכון בעוד סוגיות, לא רק באלו שמיישרות קו עם האדם המערבי.