א. הרב שטיינזלץ כתב השבת שפעם מישהו הסביר לו למה משיח לא בא: כי אף אחד לא רוצה אותו. לרשעים טוב עם העברות שלהם, ולצדיקים טוב עם המצוות שלהם.
ב. זה הזכיר לי סיפור על אדמו"ר הזקן שהיה שר: "ריבונו של עולם, אני לא רוצה את גן עדן שלך ולא את הגיהנום שלך אלא רק אותך, אותך, אותך" (ובאידיש: "דו, דו, דו")
ג. אז יש כאן שני צדדים של המטבע, כן? אדמו"ר הזקן שלא אכפת לו מגן עדן/גיהנום אלא מהקב"ה, מול אלה שבגללם לא מגיע המשיח, שאכפת להם רק מהמצוות/עברות ולא מהגאולה.
ד. וכנגד הדיכוטומיה הזו קיימת שיטת הרב, שאומרת שהגאולה עוברת דווקא דרך המצוות והעבירות. דווקא דרך החיים כאן.
ה. יש שמועה שמסתובבת בעולם הישיבות, שהרבי האחרון היה אומר שהגאולה כבר היתה יכולה להגיע, אבל יש צדיק בירושלים שמעכב. וכוונתו היתה לרב צבי יהודה.
ו. והרב היה רוקד ושר את שירו של אדמו"ר הזקן ושר גם הוא "דו, דו דו". ואז היה מוסיף "וכנסת ישראל אומרת: טב למיתב טן דו"
וד"ל ואכמ"ל
ב. זה הזכיר לי סיפור על אדמו"ר הזקן שהיה שר: "ריבונו של עולם, אני לא רוצה את גן עדן שלך ולא את הגיהנום שלך אלא רק אותך, אותך, אותך" (ובאידיש: "דו, דו, דו")
ג. אז יש כאן שני צדדים של המטבע, כן? אדמו"ר הזקן שלא אכפת לו מגן עדן/גיהנום אלא מהקב"ה, מול אלה שבגללם לא מגיע המשיח, שאכפת להם רק מהמצוות/עברות ולא מהגאולה.
ד. וכנגד הדיכוטומיה הזו קיימת שיטת הרב, שאומרת שהגאולה עוברת דווקא דרך המצוות והעבירות. דווקא דרך החיים כאן.
ה. יש שמועה שמסתובבת בעולם הישיבות, שהרבי האחרון היה אומר שהגאולה כבר היתה יכולה להגיע, אבל יש צדיק בירושלים שמעכב. וכוונתו היתה לרב צבי יהודה.
ו. והרב היה רוקד ושר את שירו של אדמו"ר הזקן ושר גם הוא "דו, דו דו". ואז היה מוסיף "וכנסת ישראל אומרת: טב למיתב טן דו"
וד"ל ואכמ"ל